Geely’s Zeekr 001: Battery Options and Exciting Upgrades

Geely Group’s premium brand, Zeekr, is set to release a facelifted variant of its popular model, the Zeekr 001. The Chinese Ministry of Industry and Information Technology (MIIT) recently revealed the battery options for this new version, which will bring exciting upgrades to the table.

The Zeekr 001 restyling will come with two battery options: LFP and ternary NMC. The LFP or lithium iron phosphate pack, with a capacity of 95 kWh, will be the second Zeekr model to feature this type of battery after the 007 sedan. Manufactured by the Geely-CATL joint venture in Sichuan, China, these batteries offer a longer lifespan and are more affordable.

On the other hand, the ternary NMC battery, with a capacity of 100 kWh, boasts better energy density and weighs less at 606 kg. This option will be available for both the rear-wheel-drive (RWD) and the four-wheel-drive (4WD) variants of the Zeekr 001.

The RWD model equipped with the LFP battery offers an impressive range of 722 km, thanks to its 310 kW powertrain. Meanwhile, the 4WD variant, with a combined 580 kW power output (270 kW in the front and 310 kW in the rear), can travel between 626-675 km on a single charge.

While the ternary NMC battery offers slightly shorter ranges of 750 km for the RWD model and 656-705 km for the 4WD model, it presents a more desirable option for those seeking extended cruising range.

The new Zeekr 001 facelift will feature minor exterior adjustments, including new bumpers, optional LiDAR on the roof, new rims, and a fresh body color. With dimensions of 4977/1999/1545 mm and a wheelbase of 3005 mm, the interior of the new variant will remain similar to the previous model launched in 2021.

The most significant enhancement lies in the powertrain. The RWD model will now offer an e-motor with an impressive output of 310 kW, compared to the previous version’s 200 kW. The 4WD variant takes it up a notch, with a total power output of 580 kW, thanks to a 270 kW motor in the front and a 310 kW motor in the rear. Additionally, the new Zeekr 001 can tow up to 2000 kg, adding to its versatility.

The eagerly-awaited Zeekr 001 facelift will soon debut in the Chinese market, gradually replacing its predecessor. While an international launch is on the horizon, specific details regarding its availability in overseas markets have not yet been disclosed.

Source: MIIT

제리 그룹의 프리미엄 브랜드인 지크(Zeekr)는 인기 있는 모델인 지크 001의 리프트 모델을 출시할 예정입니다. 최근 중국 산업 및 정보화부가 이 새로운 버전에 대한 배터리 옵션을 공개하였으며, 이를 통해 흥미로운 업그레이드가 이뤄질 것입니다.

리프트 모델인 지크 001은 두 가지 배터리 옵션을 제공할 예정입니다: LFP 및 삼원소 NMC. 용량이 95 kWh인 리튬 철 인산 염 배터리인 LFP 배터리는 007 세단 이후 두 번째로 이런 유형의 배터리를 갖춘 지크 모델입니다. 중국 사천에 위치한 지리 그룹- CATL 합작으로 생산되는 이러한 배터리는 수명이 더 길며 가격도 더 저렴합니다.

반면에 삼원소 NMC 배터리는 100 kWh 용량을 가지며, 더 높은 에너지 밀도와 606 kg의 가볍운 무게를 자랑합니다. 이 옵션은 지크 001의 후륜구동(RWD) 모델과 사륜구동(4WD) 모델 모두에서 사용 가능할 것입니다.

LFP 배터리를 장착한 RWD 모델은 310 kW의 동력으로 722 km의 인상적인 주행 거리를 제공합니다. 한편, 전륜 270 kW와 후륜 310 kW의 합산 출력으로 구성된 4WD 모델은 단일 충전으로 626-675 km를 주행할 수 있습니다.

삼원소 NMC 배터리는 RWD 모델에는 약간 더 짧은 750 km의 주행 거리를 제공하며, 4WD 모델에는 656-705 km의 주행 거리를 제공하며, 크루징 범위를 연장하고자 하는 사람들에게 더욱 선호되는 선택지입니다.

새로운 지크 001 리프트 모델은 새로운 범퍼, 옵션으로 지붕에 LiDAR, 새로운 휠 및 신선한 바디 색상을 포함한 약간의 외부 조정을 특징으로 합니다. 4977/1999/1545 mm의 크기와 3005 mm의 휠베이스를 갖춘 이 새 모델의 내부는 2021년에 출시된 이전 모델과 유사하게 유지될 것입니다.

가장 중요한 향상은 파워트레인에 있습니다. RWD 모델은 이전 버전의 200 kW와 비교하여 인상적인 310 kW의 전기 모터를 제공할 예정입니다. 4WD 모델은 전륜 270 kW 모터와 후륜 310 kW 모터를 통해 총 580 kW의 출력을 제공합니다. 게다가, 새로운 지크 001은 최대 2000 kg의 견인 능력을 갖추어 다양한 용도로 활용할 수 있습니다.

기다려지는 지크 001 리프트 모델은 곧 중국 시장에서 출시될 예정이며, 기존 모델을 점차적으로 대체할 것입니다. 국제 출시는 미래에 예상되고 있지만, 해외 시장에서의 구체적인 가용성에 대한 세부 사항은 아직 공개되지 않았습니다.

출처: MIIT

키 용어 및 용어 정의:
– Zeekr: 제리 그룹의 프리미엄 자동차 브랜드입니다.
– LFP: 리튬 철 인산 염(Lithium Iron Phosphate)은 리튬 이온 전지의 한 종류로, 더 긴 수명과 더 저렴한 가격을 가지고 있습니다.
– NMC: 삼원소(Nickel Manganese Cobalt)는 리튬 이온 전지를 구성하는 재료 중 하나로, 더 높은 에너지 밀도와 가벼운 무게를 제공합니다.
– MIIT: 중국의 산업 및 정보화부(China’s Ministry of Industry and Information Technology)는 중국의 산업 정책과 정보 기술에 관한 업무를 담당하는 기관입니다.

관련 링크:
지크 공식 웹사이트

ByJohn Washington

John Washington is an accomplished author and thought leader in the realms of emerging technologies and financial technology (fintech). He holds a Master's degree in Information Systems from the prestigious Massachusetts Institute of Technology (MIT), where he developed a deep understanding of the intersection between finance and technology. John has spent over a decade working in the fintech sector, including a pivotal role at Innovent Solutions, where he was instrumental in developing cutting-edge financial applications that enhanced user experience and operational efficiency. His insights and expertise are reflected in his published works, where he explores the transformative impact of technology on traditional financial systems, making complex concepts accessible to a broad audience. Through his writing, John aims to empower readers with the knowledge to navigate the rapidly evolving digital landscape.