General Motors Co. is grappling with obstacles in its electric vehicle (EV) venture, hindering its progress in the industry. Despite CEO Mary Barra’s commitment to transforming the company’s strategy to focus on EVs and self-driving cars, GM has faced setbacks and hurdles along the way.
One of the primary issues that GM has encountered is the delay in meeting its EV delivery targets due to automation problems and software glitches. The company aims to produce 200,000 to 300,000 all-electric vehicles this year, a significant increase compared to last year. However, it falls short of its ambitious goals.
Chief Financial Officer Paul Jacobson acknowledged the challenges faced by GM, particularly regarding their Ultium battery packs. While improvements have been made, the company still needs to prove itself to investors. Last year, GM sold fewer than 14,000 Ultium EVs, which is considerably lower than the deliveries made by startup Rivian Automotive Inc. in the fourth quarter alone.
To address these challenges, GM has brought in battery experts, consultants, and manufacturing executives. The company has hired former Tesla battery executive Kurt Kelty to oversee its battery operations. Additionally, GM has made changes to its manufacturing leadership by appointing JP Clausen, who led EV propulsion systems scaling at Tesla, as the new head of manufacturing.
Apart from the battery assembly problems, GM has also faced software bugs that have delayed its EV ambitions. The Chevy Blazer EV experienced a hold of nearly three months due to issues with GM’s in-house infotainment software. However, the company has resolved these problems and plans to lower prices on the Blazer EV.
GM’s challenges in the EV business mirror those faced by other automakers in the industry. Volkswagen, Toyota, and Ford have all encountered their own obstacles in scaling up EV production. Manufacturing delays and software issues not only impact a company’s reputation but also raise concerns among potential EV buyers.
Despite these challenges, GM remains dedicated to its EV endeavors. The company is also reintroducing plug-in hybrids in North America as a way to diversify its offerings. While the road ahead may be challenging, GM is determined to push through and establish itself as a leader in the ever-evolving EV market.
일반 모터스는 전기차(전기 자동차) 사업에서 진전을 방해하는 장애물들과 맞서 싸우고 있습니다. CEO 메리 바라가 회사의 전략을 EV 및 자율주행차에 집중하도록 전환한다고 약속했음에도 불구하고 GM은 그 동안 어려움과 허들을 겪어왔습니다.
GM이 부딪치는 주요 문제 중 하나는 자동화 문제와 소프트웨어 결함으로 인해 EV 출하 목표를 충족시키는데 있어 지연이 발생한다는 것입니다. 회사는 올해 20만 대에서 30만 대의 올 전기차 생산을 목표로 하고 있으며, 작년과 비교하여 상당한 증가입니다. 그러나 이러한 야심찬 목표를 달성하지 못하고 있습니다.
최고재무책임자인 폴 자콥슨은 GM이 마주하는 어려움에 대해 인정했습니다. 특히 울티움(ULTIUM) 배터리 팩에 관한 문제에 대해 설명했습니다. 개선은 이루어졌지만, 회사는 여전히 투자자들에게 자신을 증명해야 합니다. 지난해 GM은 1만 4천 대 미만의 울티움 EV를 판매했으며, 이는 스타트업 기업 리비언 오토모티브(주)가 4분기에만 제공한 배송보다 상당히 적습니다.
이러한 도전에 대응하기 위해 GM은 배터리 전문가, 컨설턴트, 제조 업계 임원들을 모집했습니다. 회사는 테슬라 전지 담당 이사였던 커트 켈티를 배터리 운영 책임자로 채용했습니다. 게다가 GM은 제조업 책임자로 테슬라에서 EV 추진 시스템 확장을 이끈 JP 클라우슨을 새로운 제조 책임자로 임명했습니다.
배터리 조립 문제 외에도 GM은 EV 목표에 지연을 초래한 소프트웨어 버그에 직면해왔습니다. Chevy Blazer EV는 GM의 자체 인포테인먼트 소프트웨어 문제로 인해 거의 3개월 동안 잠시 중단되었습니다. 그러나 회사는 이러한 문제를 해결하고 Blazer EV의 가격을 낮추기로 계획했습니다.
GM의 EV 사업에서의 도전은 자동차 업계의 다른 자동차 제조사들이 마주하는 문제와 유사합니다. 폭스바겐, 토요타 및 포드도 EV 생산 확대에 자체 어려움을 겪었습니다. 제조 지연과 소프트웨어 문제는 회사의 평판에만 영향을 미치는 것뿐만 아니라 잠재적인 EV 구매자들 사이에서 우려를 불러일으킵니다.
이러한 도전에도 불구하고 GM은 여전히 EV 사업에 헌신하고 있습니다. 회사는 제품 다양성을 높이기 위해 북미에서 플러그인 하이브리드를 다시 출시하고 있습니다. 앞으로의 도로는 도전적일 수 있지만 GM은 계속해서 전기차 시장에서 선두주자로 자리잡기 위해 노력할 것입니다.