Southampton Town Board has unanimously agreed to extend the moratorium on Battery Energy Storage Systems (BESS) for an additional six months. The decision comes after concerns were raised by Hampton Bays residents regarding the proposed Canal BESS project near the Shinnecock Canal. In response to these concerns and the recommendations of the New York State BESS task force, the board has hired consultants from VHB, Inc. to help develop new code for the siting and safety of BESS facilities.
Initially, Southampton Town had approved code for BESS based on the model code suggested by the New York State Energy Research & Development Agency (NYSERDA) during the pandemic. However, following three fires at BESS facilities in New York State and the large scale of the Canal BESS project, public attention and concerns regarding the safety of these facilities have grown.
Janice Scherer, the Southampton Town Planning & Development Administrator, acknowledged the need for upper limits and fire safety protocols, which were absent in the original code. The town is now working with community stakeholders to come up with a set of recommendations to address these concerns. Town Supervisor Maria Moore stated that the town is committed to responding to the state’s recommendations and limiting the size of future BESS facilities while addressing safety issues.
The state battery working group has invited public comments on its 15 code recommendations, which will be accepted until March 5. Although some members of the public are supportive of the moratorium extension, there are those who believe it should be longer or that BESS should not be allowed in the town at all.
While progress in drafting the new code within the six-month timeframe is challenging, the Southampton Town Planning Commission has agreed to meet with the Suffolk County Planning Commission to update them on the town’s progress. Concerned residents emphasized the need for careful consideration and evaluation of the Canal BESS project and expressed their belief that the original zoning and the issuance of a negative declaration were done hastily.
The attorney for Canal BESS expressed discontent with including the project in the moratorium and argued that it should have already been approved. However, the board maintains that the moratorium is necessary to ensure proper evaluation and consideration of the project’s impact. Ultimately, the goal is to prevent large-scale BESS facilities from being located near residential areas and to prioritize safety.
자주 묻는 질문
1. 배터리 에너지 저장 시스템 (BESS)에 대한 모라토리움이 연장되었나요?
네, 사우샘프턴 타운 보드는 BESS에 대한 모라토리움을 추가 6개월 동안 연장하기로 einanimously 결정했습니다.
2. 모라토리움 연장 이유는 무엇인가요?
해민턴 베이스 주민들로부터 제기된 우려와 시네콕 캐널 근처에 제안된 캐널 BESS 프로젝트에 대한 우려를 고려하여 뉴욕 주 BESS 작업 팀의 권고를 받아 보드가 VHB 사의 컨설턴트를 고용하여 BESS 시설의 위치 및 안전에 대한 새로운 규정 개발을 돕기로 결정했습니다.
3. 새로운 BESS 규정은 어디에서 작성되나요?
원래 사우샘프턴 타운은 대유행 동안 뉴욕 주 에너지 연구 및 개발 기관(NYSERDA)이 제안한 모델 규정을 기반으로 BESS에 대한 규정을 승인했습니다. 그러나 뉴욕 주 내 BESS 시설에서 발생한 3건의 화재와 캐널 BESS 프로젝트의 대규모가 되면서, 이러한 시설의 안전에 대한 관심과 우려가 증가했습니다.
4. BESS 규정 개발을 위해 컨설턴트가 누구인가요?
사우샘프턴 타운은 BESS 시설의 위치 및 안전에 대한 새로운 규정 개발을 돕기 위해 VHB, Inc.의 컨설턴트를 고용했습니다.
5. 모라토리움 연장에 대한 일부 주민들의 의견은 어떻게 되나요?
모라토리움 연장에 대한 일부 주민들은 지지하는 반면, 길게는 하면 안되거나 BESS가 해당 지역에서 허용되지 않아야 한다고 생각하는 사람들도 있습니다.
6. BESS에 대한 주 투표 결과는 어떻게 되었나요?
사우샘프턴 타운 보드는 캐널 BESS 프로젝트를 모라토리움에 포함시키는 것에 대해 불만을 피력한 캐널 BESS의 변호사와 다르게, 프로젝트의 올바른 평가와 고려를 보장하기 위해 모라토리움이 필요하다고 주장합니다.
중요 용어 및 특수 용어 정의
– BESS: 배터리 에너지 저장 시스템
– Moatorium: 일시적으로 활동을 중단 또는 유보하는 것
– Shinnecock Canal: 신네텍 캐널, Long Island, 뉴욕에 위치한 물을 제공하는 운하
– VHB, Inc.: 건설, 교통, 환경 및 국제 개발 분야에서 컨설팅 서비스를 제공하는 미국 기업
– NYSERDA: 뉴욕 주 에너지 연구 및 개발 기관
관련 링크:
– 사우샘프턴 타운 웹사이트